Tuesday, May 19, 2015

Dah 1 syaaban

Assalamualaikum w.b.t ...

Alhamdulillah Allah masih memberikan nikmat oksigen yang freshh lagi hari ni ...free of charge lagi.
Allah itu Maha Pemurah lagi Maha Penyayang ..
Hari ni dah 19 Mei 2015...maknanya kita sekrang dah melangkah ke bulan Syaaban..YA!! hari ni 1 syaaban ...Allah..sungguh cepat masa berlalu. Masa berlalu dengan begitu pantas dan perubahan yang berlaku kpd manusia atas muka bumi ini pun sangatlah laju dan sekelip mata. Macam2 dah berlaku saban hari ...dan di masa hadapan entah bagaimana kejadiannya. Perkara pelik, aneh, kejam, rakus, sedih, gembira, mengerikan, dan sebagainya silih berganti..media massa sekarang semakin rancak dengan pelbagai pengisian yang tidak dijangka. Semoga kita semua terpelihara dari semua marabahaya dan musibah buruk dan dilimpahkan dengan rezeki kegembiraan, keamanan dan ketenangan. Aaminnn .....




Sebagai peringatan ... bila dah masuk 1 syaaban maka ....ada sebulan je la lagikan kita nak masuk ke bulan seterusnya iaitu Ramadhan Al-Mubarak..bulan yang dinantikan oleh semua Umat Islam. Semoga Allah masih memberi kesempatan buat kita semua utk merasai Ramadhan tahun ni dan seterusnya..

Bagi yang xhbs ganti puasa wajib Ramadhan tahun lepas tu ...cepat2 la ganti yee ...masa dah suntuk dah ni ...jgn nak rapat ke bulan Ramadhan baru nak ganti ...sesak nafas korang ...hehe .

Oke...daaaa :)






No comments: