Monday, June 1, 2015

Wana ke PESTA FLORIA yg sgt OwesOME !!

Assalamualaikum w.b.t.....

Hye hye ....buat ape tuh semua ? mesti tgh sibuk menjalankan tanggungjawab semua nye yee...haaa...duk ngah keje tu..jgn curi tulang oke ...hikhik..tapi kalau semata2 nak baca blog wana korang curi tulang..awk semua mmg owesome!! hahaha..jeng!

oke..wana nak ceghita boleh ? alaa..boleh la..boleh laaa..oke gediks ! ..uhuuukkk~~

Korang!!! nak tahu x?? heheh..semalam wana terbaca blog sapa ntah..dah lupa..ade update pasal satu pesta ...PESTA FLORIA PUTRAJAYA hermmm..entry nye buat wana berasap punggung je nak pergii ...oke..lepas ajar anak2 murid semalam..wana terus bgtau en.somi yg super duper Owesome tu pasal PESTA ni...banggg...apa kata kita pergi Pesta Floria skrg...oitt sekrgg!!haaa laaa..nnti lmbat2 xbest ..kuikui..xcited punya wana kalau berjalan lihat bnda2 cantik ..hehe...

Terus wana siap2 ..sebab en.somi tu dah setuju ...dah tahu...kalu ajak pegi mana2...mesti dia setuju jer...ekut je mana pn.isteri yg tersyg nak pergi ..hahaha..oke yg tu mmg best...sebab driver selalu online..hahah.

Ni kali pertama pergi ke Pesta Floria Putrajaya..sgt2 lah besttt ..tempat yang sgt luas dipenuhi dengan pelbagai jenis bunga2...aduii smpai sana terus rasa fefiling duk obersea ...hek alohhh..dipenuhi dengan pelbagai dekorasi landskap dan sudut2 yg amat2 kreatif yg dibuat oleh...universiti2 ...kolej2..sekolah menengah dan rendah dan bnyak lagi badan2 yg turut sertai dlm menjayakan Pesta Floria ni....excited sgt..smpai xtahu nak tulis apa wana pun ...

Tiket nak masuk Pesta ni..rm5 utk dewasa dan rm3 utk kanak2..haa...kat dalam ni....ada satu tempat yg dinamakan Tempat Musim Sejuk..kat sini nak masuk kena rm3 dewasa..klu kanak2 xtahu plk berapa..of coz laa..lebih murah la kan...hehe..Tapi agak kecewa sket sebab engat boleh main salji..ahhaha..rupanya dia mcm bilik tayangan..lebih kurang nak sama dengan 3D la gtu ...oke la kot..dengan byran rm3 je..heehehe....lepas tu..dia tabur buih2..mcm salji gtu ...oke..kira ade pengalaman jugak la berada di musim salji...:) yg penting sejukkk ...hehe ..

Nak tempek gmbr la sket..buat kenang kenangan ...kat sane..mmg semua orang sibuk duk ambik gmbr je ...xhiraukan org lain dah...pelbagai gaya dan karenah..hahaa...mmg happy sgt2...

ni dekat pintu masuk utama ..
En.somi posing dulu smpai sini..haha..oke lepas ni..pn.isteri yg penuhkan memori card!! haha


























besttt ..korang patut pergi ....pesta Floria ni..smpai 7jun kalu xsilap ....cepat2 la pergi..nikmati keindahan alam ..yg kreatifff ..perghh ..

bye

3 comments:

Ms. Kejupenyet said...

Wah bestnya...
Permandangan pun cantikkk...

ridoma said...

menarik. boleh g esok ni

Blank Nurfa said...

waaaaa..fara baru nak pegi besok..hehehe..semangat nih !!