Friday, June 19, 2015

FLASHBACK! PUASA ZAMAN KANAK2 :P

Assalamualaikum w.b.t...

Selamat berpuasa buat semua rakan2 blogger(s)...wahh ! hari ni dah hari kedua Ramadhan..uihhh..cepat betul masa berlalu. Alhamdulillah...kita dah melepasi puasa pada hari pertama dengan jayanya ...tanpa rasa lapar pun ..Alhamdulillahhh ....^_^

Duk sorang2 kat rumah ni..mmg mcm2 dtg kat kepala ...ehh..tetiba plk teringat bagaimana wana berpuasa zaman kecik2 dulu ....nasib baik belum cukup umur masa tu...so kira dimaafkan la kan ...hehe ...korang pun mesti pernah buat kan??? tipu xpernah buat... : P  depan orang cakap puasa ....belakang orang teguk air dekat paip..sebab penat sgt main ...




Tu laaa..sape suh main ..hishh ...tapi bukan sepanjang Ramadhan la buat mcm tu ..bnyak puasa dengan ikhlas dari mencuri puasa...oke la tu kan..kan masih blajar nak puasa penuh ...heheh ...zaman kecik2 mmg wana ni seorang yg aktif ..mcm2 nak join ..plk2 dalam kampung. Kawan2 sekampung plk mmg awesome!! haaa..bila dah semua jd matured!! hurmm..semua bawa haluan masing2 ...dan kalu jumpa sekrang pun....masing2 tgk dan senyum macam tu je ..haha..malu agaknye :P

Ha...tu ragam sebelah siang ...ragam semasa terawikh xcakap lagi ..haha ...malam nak terawikh..ptg tu..wana dah mintak duit dengan ma atau arwah abah 50sen ...haaa..nak buat apa yek ??? kalu xcukup duit..mesti kongsi dengan kakak atau adik2 ..xpun kawan sekampung tu..hahah ..

Sebelum smpai ke masjid nak terawikh..mesti jadi perkara wajib beli MEGGIE !!! hahaha ...wat pe ngan meggie ?? makan dalam kain semayang time orang duk smyg terawikh ...adoiii !!semayang dua rakaat then rakaat yg lain dh xbuat...makan meggie dlm kain semayang ..haha..xleh lupa la perbuatan tu ..mmg membesar dengan meggie ...sebab buat mcm tu...terpengaruh dengan budak2 lain yg buat perkara sama ....nmpak mcm sedap jeee ...hihihi..ape lagi terpengaruh !! dulu hrga meggie 50sen je ...


Smpai orang nak hbs bertarawikh ..cepat2 bgun buat2 solat...aduii ..ape la perangai zaman dulu ni ...nasib baik sempat berubah ..hahah ..teruk betul kan ...

Ada jugak pergi terawikh sekejap je..smayang dua rakaat..dan terus balik..bukan sorang2 berkumpulan...haha..sebab apa ? nak main sorok2 dalam hutan tepi rumah ..bahaya kan..tapi tu laa..sebab xpndai nak duduk diam...ade je mainan yg nak main ..kecuali time tidur ..kdg2 tidur pun boleh mengigauu ...hayooo ..

Dan mcm2 lagi lah..tebiat yg dibuat...tapi zaman kanak2 lah paling ceria dan bestttt ...!! plk2 time Ramadhan mcm ni ..heheh...rindu sgt zaman duluuu ..

oke tu je kot nak share..sebab xlarat nak taip daa..haha..oke..SELAMAT BERPUASA BUAT SEMUA :) jgn buat tebiat kanak2 ek ...haha ..oke bye!





2 comments:

YieN said...

haha! tetibe kite pon terkenang jugaq :P

Athirah Diyana said...

selamat berpuasa :) zaman kanak-kanak the best!