Sunday, June 26, 2011

Masihkah Kau Engat ???

Masihkah kau engat  tanggal 16 Mei 2010 ??
masih kau engat apa yang berlaku pada tarikh itu ??
 masihkah kau engat pada jam 12 tengah hari lebih kurang ???
Pada masa itu..kita telah dtakdirkan untuk berbicara dari hati ke hati..dan terus menjadi  1 ikatan yang bahagia sehingga saat ini ???

Sebelum ikatan antara kita wujud…aku telah memusnahkan 1 ikatan yang aku bina lebih kurang setahun kerana cinta yang ntah apa2…cinta yang tidak mengenal siapa..bak org2 kata” Bercinta di atas angin” maka tiada apa2 makna….maka dia akan berlalu dengan sendirinya…dan kita tidak ada usaha untuk mempertahankannya ! ya betol ! aku tidak mempertahankannya…kerana antara aku dan lelaki itu..tidak punya keserasian….lupakan segalanya tentang masa lalu…ku berharap…agar “lelaki itu” mendapat jodoh yang baik…dan bahagia hingga ke anak cucu.
Aku berjanji ..perkara itu xkan berulang lagi…bertarikh 16 Mei 2010…kamu menyatakan yang kamu menyukaiku…ku mnyukaimu..hahaha..( ayat xleh blah ).Di situ bermula cinta baru…cinta monyet ke?? Ahahaha..xtau lah…moga2 cinta kami membawa kami ke peringkat yg seterusnya..Aminn..Aku berjanji akan menyayangimu…mencintaimu…
TETAPI ENGAT…JANGAN MELEBIHI CINTA KEPADA PENCIPTA KITA DAN RASUL-NYA .
Sepanjang ikatan kita yang dah di bina lebih kurang 1 tahun 1bulan lebih…terlalu bnyak yang kita tempuhi..pergaduhan…ketidakpuasan hati antara satu sama lain..berbeza pendapat..namun itu merapatkan lg ukhwah antara kita. Betul x ?? Bila teringat kembali…itu sume buat aku tersnyum sendiri…hehehehhe…kamu yang buat hidup aku heppy..sedih…geram..marah..but,,itu sume memang corak sebuah kehidupan…yang penting …kita dapat menanganinye dengan baik..cari penyelesaian yang baik.
Aku berharap.kita kekal…sehingga kita dapat membina sebuah mahligai yang indah..dan bahagia di dunia dan di akhirat.Ya Allah..perkenankan doa kami .




Love Quotes

No comments: