Sunday, November 14, 2010

- Hari Yang Aku Nanti2kan -

Assalamualaikum sume...moga kamu sume ceria2 sokmo !!!mcm aku...hehhe...steady je walau bnyak masalah..haha..blh percaya ke???ntah la...herm..hari2 aku tgk kalendar..hari ni dah 14hb.11...ada 3 ari...special day for me n u all yg bergelar muslim.....hari apa tu???hehhe....tepuk dada tanye la diri sendiri...xkan xtau kowt..xsabar rasenye...nak tggu ari raya...raya haji la...raya puasa dah lepas dah..hehheh....eh,aku nak tnye korang la...mane best hari raya puasa ngan raya korban ??
p/s : jwb dlm hati pon dah ok dah...hahahha...bg aku la kan..best raya korban..sbb xkna puasa..hahahahaha...xde lah just joking...best dua2 tapi lebih best raya korban..sbb suasana hari korban..lebih meriah dri raya puasa..kalu kat negeri kelantan la....kalu kat tempat korang aku xtau...Raya puasa lepas , xbest.. sebab family aku yg duk jauh..sume xbalik!!
so ,suasananye...xceria la...anak2 saudara yg kecik2 pon xbalik...xde bdak2..kat umah...maka xceria la sesebuah umah tu..betul                       x????herm....esok lusa...balik la...anak2 aku..yg kecik2 tuh...horeyyyy!!!xsabar rasanye nak tggu kepulangan mereka..( cikna doakan ikah:5,adam:4,aidil:1 dan umi abah selamat dlm perjalanan ye )hehheh...aku excited ni..nak tggu diorang pulang..maklumlah dah setahun aku xjumpa diorang...
Harap2..raya korban ni ceria la kan...wlupun tanpa seorang ayah...ni nak masuk kali ke-2 aku beraya tanpa ayah...12/11 yg lepas...genap 1 tahun abah aku tggal aku sekeluarga...sedih la jgk tapi kita sbgai manusia harus tahu bahawa sesuatu yg hidup akhirnya akan kmbali kpd pncipta kita(ALLAH).So,kita harus redha dan percaya pada qada' dan qadar Allah..yg merupakan rukun iman yg ke-6 .
Last ,untuk aku dan kawan2..ahahhaa...jgn terlalu leka sgt ngan raya nnti..REMEMBER !! 22/11/2010...hari kita sume berperang...mcm mane ngan persiapan korang ??mesti dah hmpir sempurna kan...kalu aku bru 20% hahahahhaa..aku sgt parah...xmmpu nak tgkatkan daya kuasa..aku..hahaha...sbb bnyak sgt godaan semenjak duk kat umah ni..ngan tv nye..ngan jalan2nye pegi situ pegi sana..hadoiiiii..ntah bila aku nak habiskan mmbaca buku2 aku tuh...waaaaaaaaaaaaa~~~ Aku doakan korang sume berjaya ek dalam pertempuran nnti....hehehe..ermmm...n dikesempatan ni jgk aku nak ucap " SALAM AIDILADHA " buat reader2...yg sggup mluangkan masa korang untuk bertenggek kat blog aku ni...hehhhee time kasih ya !!

- IKHLASKAN SEGALA PERBUATANMU -
HADITH : Dari Aisyah r.a. daripada Nabi s.a.w. sabdanya: Berkorbanlah kamu dengan hati yang redha, sesungguhnya tiap-tiap muslim yang menghadapkan sembelihannya ke arah kiblat, maka darahnya, kotorannya dan bulunya itu adalah kebajikan dan bakti kepada timbangannya pada hari kiamat.
(al-Baihaqi).

No comments: